FUSO har skabt sig et navn langt ud over Japans grænser i hele verden i erhvervskøretøjsindustrien.
FUSO har siden 2004 været en integreret del af Daimler AG. Med en aktiebesiddelse på 89,3 % er Daimler AG den førende aktionær foruden Mitsubishi Corporation.
Over 80 års erfaring som international lastbils- og busproducent er siden da blevet tilført det internationale kompetencecenter til udviklingen af lette lastbiler. Men ikke kun det: På grund af den erfaring, der over årtier er blevet indsamlet i udviklingen af motorer med lille emission, er FUSOs hovedsæde i den japanske by Kawasaki ligeledes det globale udviklingscentrum for Daimler AGs hybridteknologi.
Navnet FUSO blev brugt første gang i 1932 i forbindelse med den første bus fra Mitsubishi Heavy Industries, den såkaldte "B46". Den 7 meter lange bus blev bygget på Kobe Shipyard and Machine Works, en virksomhed i Mitsubishi Heavy Industries, og kunne befordre 38 passagerer. Motoren var en 6-cylindret benzinmotor med 7 liter slagvolumen og 100 hk. I anledning af afleveringen af B46-bussen til den første kunde, det japanske jernbaneministerium, blev virksomhedens medarbejdere bedt om at komme med forslag til et øgenavn. Blandt forslagene valgte man så "FUSO". Fusō er den japanske udtale af det kinesiske ord Fusang, som er en gammel betegnelse for Japan.