Vi beklager. Vi fandt ingenting.

  • EN GRØN TOMMELFINGER. FUSO CANTER OVERBEVISER GALABAU FAGFOLK HOS SCHELLHEIMER GMBH.

SCHELLHEIMER GARTEN- UND LANDSCHAFTSBAU GMBH GØR KUNDERNES HAVEDRØMME TIL VIRKELIGHED. DE PROFESSIONELLE LANDSKABSARKITEKTER STOLER PÅ FUSO CANTER, HVAD ANGÅR TRANSPORTOPGAVER.

Bag den minimalistiske forkortelse GaLaBau gemmer sig en ganske forskelligartet branche. Det bliver senest tydeligt, når man ser på porteføljen hos Schellheimer GmbH fra Wilpoldsried nær Kempten i Allgäu. Direktør Lars Schellheimer og hans team ved præcis, hvad der er vigtigt, når en have skal planlægges og designes. De kender alle former for planter, er eksperter i at pleje disse og beplanter ikke kun haver og parker, men også tage og facader. De kan også brolægge stier, bygge mure, installere belysning og endda anlægge damme og naturlige pools og meget mere.

DEN NEMME VEDLIGEHOLDELSE HAR INSPIRERET OS I ÅRTIER. BESLUTNINGEN OM AT INKLUDERE EN VIPPEKABINE I EN LILLE LASTBIL VAR EFTER MIN MENING BANEBRYDENDE. DER ER HELT SIKKERT NOGEN, SOM HAR TÆNKT FREMAD!
Lars Schellheimer, administrerende direktør Schellheimer GmbH

ALSIDIGT KØRETØJSKONCEPT TIL ALSIDIGE GALABAU-PROFESSIONELLE

De alsidige fagfolk har derfor brug for et lige så alsidigt køretøjskoncept til deres transportopgaver. Det er således passende, at FUSO Canter er et ægte “naturtalent” i denne henseende, fordi den kan tjene med den ideelle konfiguration til enhver anvendelse inden for anlægsgartnerfaget. Med sit praktiske design, sin høje lastekapacitet, sin manøvredygtighed, sine tre kraftige motorvarianter, sin billignende betjenings- og kørekomfort, sine mange opbygningsmuligheder og sin top-service tilbyder den en attraktiv helhedspakke. Dette gør Canter økonomisk set meget interessant for en branche, hvor transport spiller en vigtig rolle, men samtidig er en omkostningsfaktor, der skal indregnes.

Lars Schellheimer, der driver familievirksomheden i anden generation, har længe været overbevist om FUSO Canter: “Den nemme vedligeholdelse har inspireret os i årtier. Beslutningen om at inkludere et vipbart førerhus i en lille lastbil var efter min mening banebrydende. Der er helt sikkert nogen, som har tænkt sig godt om!” Den første 3,5-tons lastbil i flåden har tydeligvis gjort et varigt indtryk. Dens vippede førerhus, som ikke var en selvfølge for mindre lastbiler på det tidspunkt, gjorde det muligt at fylde motorolie eller bremsevæske på nemt og ukompliceret.

FUSO CANTER TILPASSER SIG DE SKIFTENDE KRAV

I dag findes der seks Schellheimer GmbHs ir-lysegrønne FUSO Canter-lastbiler med trevejskipperopbygning, som kører omkring. Ikke mindst på grund af den stadig mere omfattende portefølje af aktiviteter, som specialisten i anlægsgartneri- og havearbejde og hans/hendes team tilbyder i årenes løb, satser Lars Schellheimer primært på den robuste 7,5 t Canter’s høje nyttelast i sine nuværende køretøjer. Den gør det muligt at trække tunge trailere: ”Hvis vi allerede på den første tur til byggepladsen om morgenen kan læsse bulkmateriale fra vores lager, sparer vi tid og penge. Det samme gør sig gældende for dagens sidste opgave.”

Med sine fem vægtklasser fra 3,5 t til 8,55 t dækker Canter netop de lette tonnager, der er særligt efterspurgte inden for have- og anlægsgartneri. Den er det første valg, når en varevogn er for lidt, men en tung lastbil er for meget.

Mens Canter-chaufførerne hos Schellheimer har brug for et kørekort til lastbiler i klasse C1E på grund af den ekstra nyttelast, er FUSO Canter især i 3,5 t-udgaven særlig populær hos mange virksomheder i landskabsbranchen. Op til en tilladt totalvægt på 3,5 t kan den køres med et kørekort i klasse B, og med en udvidelse til klasse BE er det endda muligt at tilkoble en anhænger med en maksimal vægt på 3,5.

KØREFORNEMMELSEN OG TEKNOLOGIEN I FUSO CANTER ER HELT I TOP

Lars Schellheimer hører ofte fra sine medarbejdere, at FUSO Canter er næsten lige så behagelig at køre som en personbil, endog som en 7,5-tons lastbil. Den automatiske DUONIC® 2.0 dobbeltkoblingsgearkasse med seks gear, som fås som ekstraudstyr, gør kørslen endnu lettere og mere behagelig. Oven i dette kommer den effektive og miljøvenlige motor, der altid får Canter hurtigt fra den ene byggeplads til den anden. Afhængigt af tonnage kan der vælges mellem 130 hk, 150 hk eller 175 hk. Alle motorvarianter er udstyret med et lukket og vedligeholdelsesfrit dieselpartikelfilter. Den automatiske regenerering af partikelfilteret fungerer pålideligt, hvilket Canter-chaufførerne hos Schellheimer kan bekræfte af egen erfaring.

De 7,5 tons tunge lastbiler i Schellheimers flåde har et to-meter bredt Comfort-førerhus. De, der ønsker endnu mere kompakte dimensioner, kan konfigurere deres Canter i varianterne 3,5 t og 6 t med det smalle, kun 1,7 meter brede enkeltførerhus. Hvis disse to muligheder ikke er noget for dig, fordi du foretrækker at transportere materiale og mandskab på én gang, vil Canter med 3,5 t eller 7,5 t som Comfort-dobbeltkabine med henholdsvis seks eller syv sæder helt sikkert passe til dig.

FUSO Canter er ikke kun rummelig i bredden, men også i længden. Seks akselafstande, afhængigt af tonnage, mellem 2.500 mm og 4.750 mm giver mange kombinationsmuligheder. De matchende platform- og tipvognskasser, klassikerne til brug i have- og anlægsgartnerarbejde, kan fås direkte fra fabrikken. En 24-volts grænseflade og kraftudtag til tilslutning af hydrauliske pumper eller kompressorer er også på Canters udstyrsliste. Yderligere individuelle tilpasninger, f.eks. en solskærm eller en praktisk værktøjskasse til udstyr og værktøj, er mulige.

KUNDENÆRHED OG PRAKTISK SERVICE INKLUDERET MED CANTER

Lars Schellheimer er glad for, at Canter faktisk kan konfigureres så individuelt: ”Vi er meget glade for, at vi kan tilpasse køretøjerne til vores behov. Men med så mange varianter har vi også brug for nogen, der kan give os kompetent rådgivning. Heldigvis er Mercedes-Benz-medarbejderne der til at hjælpe os med det.” Medarbejderne hos Mercedes-Benz’ salgspartner Autohaus Allgäu GmbH & Co. KG i Kempten gør ikke kun et godt stykke arbejde med at rådgive inden køb eller leasing, men også eftersalgsteamet har overbevist GaLaBau-iværksætteren. Værkstedet i den ansvarlige filial tilbyder meget kundeorienterede åbningstider, som nemt kan kombineres med arbejdstiden i hans virksomhed. “Vi er meget tilfredse med servicen fra Mercedes-Benz. Den filial, der tager sig af os, arbejder til kl. 22.00 på hverdage og til kl. 16.00 om lørdagen. Det er meget vigtigt for os, da vi normalt først har bilerne til rådighed fra fredag eftermiddag”, siger Lars Schellheimer.