Vi beklager. Vi fandt ingenting.

  • NEXT GENERATION eCANTER 8,55 T.
    ELEKTRISK FOR HÅRDE OPGAVER.

    Overblik, tekniske data, udstyrsdetaljer

logo
MEKANISK mPOT SOM EKSTRAUDSTYR.
Opbygningsvenlig og fleksibel.
OP TIL 200 KM RÆKKEVIDDE.
Fuldt elektrisk og driftssikker.
5,1 T MAKS. CHASSISKAPACITET.
Top nyttelast ved 0 emissioner.

STÆRKT ALTERNATIV.
NEXT GENERATION eCANTER 8,55 T.

9C18e

Next Generation eCanter 8,55 t er det rent elektrisk drevne alternativ, når det ud over lokal emissionsfrihed drejer sig om vigtigere transportopgaver.

Ved en akselafstand på 3.400 mm og med op til 140 km rækkevidde  */** (M-batteri) har den eksempelvis 5.110 kg maksimal chassiskapacitet og kan tilbyde høje maksimale aksellaster ─ 3.400 kg på foraksel og 6.000 kg på bagaksel. FUSO udstyrer dem fra fabrikken med ekstra mekaniske drev (mPOT), der driver aggregater som tippehydraulik.

FUSO tilbyder Next Generation eCanter 8,55 t i fire forskellige akselafstande ─ 3.400 mm, 3.850 mm, 4.450 mm og 4.750 mm ─ og udstyrer den med batteripakke M (op til 140 km rækkevidde) og L (op til 200 km rækkevidde) ─ afhængig af valgte akselafstand. I den største variant (4.750 mm akselafstand) og ved en opbygningslængde på 7,2 meter råder Next Generation eCanter over en maksimal ladevolumen med op til 15 pallepladser.

Herved er Next Generation eCanter 8,55 t ikke bare yderst smidig, men naturligvis uafhængig af konfigurationer, takket være kompakte dimensioner som ved alle FUSO Canter, absolut let håndterlige.

TEKNISKE DATA.
NEXT GENERATION eCANTER 8,55 T I TAL.

4S15e
Kabine Standard (1,7m)
Kabinetype/sæde Enkelt / 3
Batterimuligheder S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82, 6 kWh)
Opladningskapacitet AC - Langsom opladning max.11 kW  max.11 kW  max.11 kW  max. 22 kW
Opladningskapacitet DC - Hurtig opladning max. 70 kW max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulafstand (mm) 2.500 2.800 3.400 3.400
Chassisets belastningskapacitet (kg) 1.695 1.690 1.670 1.190
Maksimal karrosserilængde 3.500 3.995 4.985 4.985
Akselbelastning (for/bag) 2.600 / 4.500
Ydeevne 110 kW max. (85 kW cont.)
Minimum Vendekreds fra væg til væg (m) 10,8 12 14 14
4C15e
Kabine Komfort (2,0 m)
Kabinetype/sæde Enkelt / 3
Batterimuligheder S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82,6 kWh)
Opladningskapacitet AC - Langsom opladning max. 11 kW max. 11 kW max. 22 kW
Opladningskapacitet DC - Hurtig opladning max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulafstand (mm) 2.800 3.400 3.400
Chassisets belastningskapacitet (kg) 1.550 1.530 1.060
Maksimal karrosserilængde 3.995 4.985 4.985
Akselbelastning (for/bag) 2.600 / 4.500
Ydeevne 110 kW max. (85 kW cont.)
Minimum Vendekreds fra væg til væg (m) 11,6 13,4 13,4
6S15e
Kabine Standard (1,7m)
Kabinetype/sæde Enkelt / 3
Batterimuligheder S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82, 6 kWh)
Opladningskapacitet AC - Langsom opladning max.11 kW  max.11 kW  max.11 kW  max. 22 kW
Opladningskapacitet DC - Hurtig opladning max. 70 kW max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulafstand (mm) 2.500 2.800 3.400 3.400
Chassisets belastningskapacitet (kg) 3.445 3.440 3.420 2.930
Maksimal karrosserilængde 3.500 3.995 4.985 4.985
Akselbelastning (for/bag) 2.600 / 4.500
Ydeevne 110 kW max. (85 kW cont.)
Minimum Vendekreds fra væg til væg (m) 10,8 12 14 14
7C18e
Kabine Komfort (2,0 m)
Kabinetype/sæde Enkelt / 3
Batterimuligheder M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh)
Opladningskapacitet AC - Langsom opladning max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW
Opladningskapacitet DC - Hurtig opladning max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW
Hjulafstand (mm) 3.400 3.850 4.450 4.450 4.750 4.750
Chassisets belastningskapacitet (kg) 4.210 4.185 4.170 3.650 4.110 3.660
Maksimal karrosserilængde 4.985 5.728 6.718 6.718 7.213 7.213
Akselbelastning (for/bag) 3.100 / 5.990
Ydeevne 129 kW max. (110 kW cont.)
Minimum Vendekreds fra væg til væg (m) 14,4 16 18 18 19 19
9C18e
Kabine Komfort (2,0 m)
Kabinetype/sæde Enkelt / 3
Batterimuligheder M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh)
Opladningskapacitet AC - Langsom opladning max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW
Opladningskapacitet DC - Hurtig opladning max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW
Hjulafstand (mm) 3.400 3.850 4.450 4.450 4.750 4.750
Chassisets belastningskapacitet (kg) 5.155 5.100 5.075 4.645 5.015 4.615
Maksimal karrosserilængde 4.985 5.728 6.718 6.718 7.213 7.213
Akselbelastning (for/bag) 3.400 / 5.990
Ydeevne 129 kW max. (110 kW cont.)
Minimum Vendekreds fra væg til væg (m) 14,4 16 18 18 19 19

INDRE VÆRDIER.
NEXT GENERATION eCANTER 8,55 T I DETALJER.

FØRERHUS.
BRED OG KOMFORTABEL.

FUSO udstyrer Canter 8,55 t fra fabrikken med Komfort enkeltførerhus.

  • Det er 1.995 mm bredt og forbinder kompakte ydre mål med et rummeligt indre. Komfort enkeltførerhus har tre siddepladser.

DREVENHED.
ELEKTRISK OG EFFEKTIV.

Next Generation eCanter 8,55 t råder over en højeffektiv elektrisk drevenhed EDM (Electric Drive Module), der består af eMotor og eAksel.

  • Den nye moderne eMotor med permmanentmagnetisk synkrondrev og vandkøling er udviklet af Bosch.
  • Med 430Nm / 129kW (Spids) og 250Nm /110kW (Permanent) er den kraftfuld og højeffektiv. Den leverer omregnet 175 hk og dens maksimale omdrejningstal er 15.000 O/min.
  • Den integrerede form med vekselretter medfører en optimeret konstruktiv dimension. Yderligere højspændingskabler bortfalder, vedligeholdelse reduceres.
  • Vandkølingssystemet reducerer omkostninger og øger effektiviteten sammenlignet med oliekølesystemer.
  • Den højmoderne eAksel teknologi tillader en kompakt drivlinje med integreret differentiale og uden kardanaksel og integreret differentiale./span>

BATTERIPAKKER.
MEDIUM OG LARGE.

FUSO udstyrer Next Generation eCanter 8,55 t med to forskellige batteripakkeoptioner, M-pakke og L-pakke, afhængig af valgte akselafstand.

  • LFP-batterierne (lithium-Jern-Fosfat) er mindre afhængige af råstoffer som nikkel, kobolt eller mangan. De udviser en lang levetid og anses generelt som sikre.
  • Den nominelle kapacitet for batterierne r 83,6 kWh (M, op til 140 km rækkevidde) og 123,9 kWh (L, op til 200 km rækkevidde). */**
  • Batterierne tillader brug af over gennemsnittet 94 % af den nominelle kapacitet.
  • Et effektivt vandkølingssystem holder altid batterierne ved optimal temperatur og påvirker batteriernes levetid positivt.
  • I tilfælde af en defekt eller en skade kan batterier udskiftes enkeltvis.

ØGNING AF RÆKKEVIDDE.
AKTIV OG PASSIV.

Next Generation eCanter 8,55 t råder over diverse funktioner der medvirker til at maksimere rækkevidden.

  • Fire forskellige stærke genindvindingsfunktioner hjælper føreren til at regenerere bremseenergi, der igen tilføres batterierne, og hervedd forlænger rækkevidden.
  • En speciel rækkeviddepakke der leveres som ekstraudstyr med enkeltvis opvarmede komponenter som rat, forrude og førersæde, der bruger begrænset energi, skåner batterierne for kabineopvarmning.

LADELØSNINGER.
KOMPATIBEL OG PRAKTISK.

Next Generation eCanter 8,55 t er kompatibel med både AC- og DC-ladeteknik og med alle netspændinger på alle de vigtigste markeder.

  • Den kræver, i modsætning til andre elektriske lastbiler, ikke ubetinget en omkostningstung DC-ladestation (højeffektslader).
  • Opbygningen af en AC-ladeinfrastruktur (vekselstrøm) er nemmere og mere økonomisk.
  • Ladeeffekten ved AC-opladning udgør 22 kW (M- og L-batteri). Et 8 meter langt ladekabel for respektive ladepunkter medfølger.
  • Afhængig af ladekapaciteten og størrelsen på batteripakken udgør den gennemsnitlige ladetid ved AC-ladning mellem 3,5 og 5 timer. ***
  • En passende AC-wallbox fra Siemens kan kunden bestille direkte hos sin FUSO forhandler.
  • Ved DC-ladning med en indgangseffekt på 104 kW udgør den gennemsnitlige ladetid mellem 30 minutter og 1,5 timer. ***
  • Det er muligt at låse ladestikket på ladebøsningen. Adgangen til førerhuset er herved ikke påkrævet.
  • Køretøjets menufunktion SoC (State of Charge) understøtter en optimeret ladestrategi, der reducerer ladetiden og er baseret på førerens anvendelsesdata. Den kan desuden fastlægge en målværdi (Target SoC), hvis opnåelse automatisk afslutter opladningen.

RÅDGIVNING.
INDIVIDUELT OG OMFATTENDE.

FUSO tilbyder sine kunder for Next Generation eCanter 8,55 t et omfattende eMobility koncept, der indeholder omfattende rådgivning og understøttelse efter behov.

  • Ved et strategisk partnerskab med Siemens og ENGIE kan kunden rådgives omfattende om temaet DC-ladeinfrastruktur og modtage en komplet servicepakke. Fra ladeteknik til installation og afstemning med netværksudbyder.
  • Ved hjælp af Daimler Truck Incentive Tools kan FUSO forhandleren tilbyde sine kunder et omfattende overblik over begrundelser og fordele som eksempelvis nationale krav i respektive land. De kan eksempelvis vedrøre anskaffelse, ladeinfrastruktur, skattebegunstigelser eller betalingsfrihed.
  • FUSO byder i samarbejde med en specialiseret tjenesteudbyder også på understøttelse ved den bureaukratiske afvikling.
  • Ved en speciel analysebetragtning af de samlede omkostninger kan FUSO forhandleren tilbyde hver kunde en helt individuel beregning af driften af eCanter.

HØJSPÆNDINGSSYSTEM.
SIKKERT OG BESKYTTET.

For udstyring af Next Generation eCanter 8,55 t hører samtlige specifikke beskyttelsesanordninger for elektriske køretøjer.

  • En crashsensor deaktiverer højspændingssystemet automatisk ved en ulykke.
  • Ved nødstop kan højspændingssystemet deaktiveres for vedligeholdelse elle ri en nødsituation.
  • Vanddybden for eCanter er 300 mm. Hvis højspændingsbatterier kommer under vand, afgiver de ingen strøm. Alle elektriske komponenter er tætnet og farefri for fører og tredjepart.
  • Batterierne er beskyttet mod udløb ved interne skader. Ved skader stopper de i lader installerede sikkerhedsprotokoller ladningen af køretøjet.
  • Den automatiske integritetskontrol prøver med en testspænding på 55 volt alle højspændingskomponenter for spændingstab. Processen tager mindre end et sekund. Hvis pårøvningen fastslår en uregelmæssighed kan højspændingssystemet ikke startes.

SIKKERHED.
BESKYTTER OG UDERSTØTTER.

Til udstyret på Next Generation eCanter 8,55 t hører diverse moderne assistent- og sikkerhedssystemer.

  • Som standard leveres ABS, ESP samt Active Brake Assist (nødbremsesystem), LDWS (sporholderassistent), Active Sideguard Assist (afvigningsassistent) og fører-airbag.
  • Den nye standardmonterede elektriske parkeringsbremse sikrer køretøjet mod rulning.
  • LED dagslyskørelys, LED forlygter og LED baglygter er standard. LED forlygter er 30 % mere lysstærke end halogenlamper og forbruger mindre energi. LED baglygter øger energieffektiviteten og understreger det friske og moderne design.
  • Den standardmonterede Autolight-funktion styrer kørelyset efter lysforholdene.
  • Som standard leveres også kameraunderstøttet intelligent fjenlysassistent, der styrer fjernlys og nedblænding automatisk.
  • AVAS (Accoustic Vehicle Alert System) skaber ved langsom kørsel og under bakning kunstige motorlyde og advarselstoner for at advare andre trafikanter.
  • En forstærket bagunderkørselsbeskyttelse som ekstraudstyr byder på endnu bedre beskyttelse ved påkørsler.

OPBYGNINGSMULIGHEDER.
ALSIDIG OG NØJAGTIG.

Next Generation eCanter 8,55 t råder over en høj opbygningsvenlighed og egner sig til næsten alle logistikkrav.

  • De nye batteripakker er takket være størrelsen anbragt midt i chassiset og giver plads til opbygninger.
  • Gængse opbygninger som kasse (med eller uden lift), kølekasse, drikkevaretransport, lad eller tippelad kan realiseres uden problemer på en elektriske lette lastbil.
  • Opbygningsspecialisterne hos FUSO understøtter naturligvis eCanter kunderne i at finde den ideelle opbygning for deres behov og den passende producent af opbygninger.
  • Specielt opbygningsvenlige og kompatible er Next Generation eCanter der fra fabrik leveres med mulige ekstraudstyr som mekaniske ekstra drev, for forsyning af aggregater som eksempelvis en kølekompressor.
  • Et ekstra 24 V interface er også til rådighed for eCanter.
  • Opbygningsproducenter har ikke behov for tilslutninger til FUSO højspændingssystem eller særlige CAN-forbindelser.

INTERIØR.
MODERNE OG PRAKTISK.

Kabinen i Next Generation eCanter 8,55 t forbinder praktisk funktionalitet med et førerorienteret design.

  • Next Generation eCanter råder over et Smart-Key-System for åbning og en Motor-Start-Stop-kontakt for start og stop.
  • Det nye fuldt digitale IPS-LED kombiinstrument byder på optimal oversigt over funktioner som speedometer, kilometertæller, batteristandsvisning, genindvindingsvisning med mere.
  • For mere komfort omkring opladning sørger en ladestopknap, en ladetidsvisning og en LED-ladestandsvisning.
  • Standardmonteret multifunktionsrat med taster for styring af LCD-display, trinløst indstilleligt for individuel tilpasning.
  • Valget af transmisisonsfunktion (fremad, neutral, bakning) sker på et elektronisk greb. En ekstra funktion er valget af genindvindingstrin.
  • Standard komfortabelt ergonomisk førersæde fra Isringhausen.
  • Standard fuldautomatisk klimaanlæg.
  • Elektriske ruder udvider betjeningskomforten.

KØRSEL.
KOMFORTABEL OG DYNAMISK.

Som elektrisk køretøj bringer Next Generation eCanter 8,55 t på typiske egenskaber, der gør kørslen behagelig, komfortabel og dynamisk.

  • Ettrins transmission overflødiggør gearskift og kobling.
  • Komforten stiger ved støjsvag, blød og smidig kørsel og accelerationen sker uden ryk eller momentafbrydelser næsten sømløst.
  • E-drevteknologien sørger ved start for en dynamisk adfærd og direkte acceleration.
  • Betjening af den nye integrerede elektronisk styrede parkeringsbremse forenkles ved en elektronisk kontakt.

SERVICE.
UKOMPLICERET OG KVALITATIV.

Som modnet serieprodukt udmærker Next Generation eCanter 8,55 t sig ved sin servicevenlighed. Dette gælder både tekniske komponenter og selve serviceringen.

  • Det store servicenetværk af Mercedes-Benz værkstedr og FUSO partnere, garanterer for Next Generation eCanter den velkendte servicekvaitet, som kunderne kender fra deres dieselkøretøjer.
  • Hver batteripakke råder over en vedligeholdelsesklap for nem adgang til elektroniske styringskomponenter. Disse kan udskiftes enkeltvis ved en defekt.
  • Placeringen af de nye batteripakker reducerer antallet af førte kabler og øger herved servicevenligheden.
  • Service på eAkse aggregat er nemmere og vedligeholdelsesomkostningerne er lavere. Den omfattende servicering af transmission bortfalder.

* Rækkeviddeangivelser er baseret på testresultater under begrænsede testbetingelser. Strømforbrug (EE) kan variere efter ydre betingelser som last, kørestil, vejr, batteriers alder og køretøjets optioner. Herved er rækkevidde et skøn, der afhænger af den individuelle brug af køretøjet. Den faktiske rækkevidde kan ligge under eller over den angivne værdi.

** Værdier er fastlagt under følgende betingelser: Læsning på 50 % nyttelast, opbygning med kasse, omgivelsestemperatur på 20°C og en gennemsnitlig batterialder.

*** Ladetiden afhænger af forskellige faktorer som ladekapacitet på køretøjet, ladekapacitet på ladestation, ladestand (SoC) på batteri samt omgivelses- og batteritemperaturer. Værdierne er baseret på internt fastlagte erfaringsværdier under optimale betingelser ved 20°C omgivelsestemperatur.

ALLE eCANTER MODELLER I OVERSIGT.

  • 4,25 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 4,25 t er ideelt egnet til brug i byen og omegnen. For den tager det hele med, hvad der altid har kendetegnet FUSO Canter som en ægte let lastbil, og det lokalt emissionsfrit og rent elektrisk drevet.

    eCanter 4,25 T.
  • 6,0 T NÆSTE GENERATIONS eCANTER.

    Next Generation eCanter 6,0 t er takket være dine kompakte dimensioner en ægte specialist for krævende transportopgaver på smalle veje – og det med lavt støjniveau og lokalt emissionsfrit. For kommunal brug er den et bæredygtigt altyernativ.

    eCanter 6,0 T.
  • 7,49 T NÆSTE GENERATIONS eCANTER.

    Next Generation eCanter 7,49 t er som fuldt elektrisk drevet letlastbil det bedste valg til (næsten) alle opgaver. Sin lokale emissionsfrihed kombineret med sine overbevisende referencedata går den til det ideelle køretøj for næsten alle logistikanvendelser.

    eCanter 7,49 T.
  • 8,55 T NÆSTE GENERATIONS eCANTER.

    Next Generation eCanter 8,55 t er det rent elektrisk drevne alternativ, når det ud over lokal emissionsfrihed drejer sig om vigtigere transportopgaver.

    eCanter 8,55 T.
  • 4,25 T NEXT GENERATION eCANTER.

    Next Generation eCanter 4,25 t er ideelt egnet til brug i byen og omegnen. For den tager det hele med, hvad der altid har kendetegnet FUSO Canter som en ægte let lastbil, og det lokalt emissionsfrit og rent elektrisk drevet.

    eCanter 4,25 T.
  • 6,0 T NÆSTE GENERATIONS eCANTER.

    Next Generation eCanter 6,0 t er takket være dine kompakte dimensioner en ægte specialist for krævende transportopgaver på smalle veje – og det med lavt støjniveau og lokalt emissionsfrit. For kommunal brug er den et bæredygtigt altyernativ.

    eCanter 6,0 T.
  • 7,49 T NÆSTE GENERATIONS eCANTER.

    Next Generation eCanter 7,49 t er som fuldt elektrisk drevet letlastbil det bedste valg til (næsten) alle opgaver. Sin lokale emissionsfrihed kombineret med sine overbevisende referencedata går den til det ideelle køretøj for næsten alle logistikanvendelser.

    eCanter 7,49 T.
  • 8,55 T NÆSTE GENERATIONS eCANTER.

    Next Generation eCanter 8,55 t er det rent elektrisk drevne alternativ, når det ud over lokal emissionsfrihed drejer sig om vigtigere transportopgaver.

    eCanter 8,55 T.

STEDET.
CANTER FORHANDLER- OG VÆRKSTEDSNETVÆRK.

FUSO Canter er et produkt fra Daimler Truck AG og kan leveres i 32 europæiske lande.
I Europa er der 800 repræsentationer i Mercedes-Benz servicenetværk for rådgivning,
salg, vedligeholdelse og reparation med alle services omkring Canter i den højeste kvalitet.

PDFs & Guidebooks

Tekniske datablade eCanter 8,55 ton

0 - 0 af 0 filer

YDERLIGERE INFO. MERE OM CANTER.